***Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) sadarbībā ar valsts iestādēm paplašina izmēģinājumprojekta „Attālinātais ierēdnis” sniegtās iespējas valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC) tīklā.
***Par „attālinātā ierēdņa” pakalpojumiem tiek sauktas valsts pārvaldes iestāžu speciālistu personalizētas konsultācijas videoformātā tiešsaistes režīmā. VPVKAC speciālisti nodrošina konsultācijas iepriekšēju pieteikšanu uz konkrētu klientam izdevīgu datumu un laiku, konsultācijas dienā sagatavo „klienta darbavietu” un nodrošina VPVKAC sistēmas tehnisku saslēgšanos ar iestādes sistēmu, lai iestādes speciālists un klients varētu viens otru redzēt, dzirdēt un pilnvērtīgi sarunāties.
***Pašlaik projekts noris Olaines, Ilūkstes, Višķu, Viļakas, Viesītes un Rubenes VPVKAC, un klientiem šobrīd jau ir pieejama attālināta konsultācija par Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) četriem pakalpojumiem: vecuma pensiju, slimības pabalstu, invaliditātes pensiju un vecāku pabalstu (iepriekš šāds pakalpojums bija pieejams tikai klātienē, ierodoties VSAA). Tāpat ir pieejama attālināta, padziļināta konsultācija ar Valsts ieņēmumu dienesta (VID) speciālistu par kapitāla pieaugumu situācijās, kad tiek pārdots vai kā citādi jaunam īpašniekam nodots personīgais nekustamais īpašums.
***No šā gada 2. maija minētajos VPVKAC ir pieejama arī Valsts zemes dienesta (VZD) attālinātā, padziļinātā konsultācija fiziskai personai par visiem dienesta pakalpojumiem. Plašāka informācija par VZD pakalpojumiem valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros ir pieejama VZD mājaslapā.
***Latvijas pašvaldībās pašlaik ir 138 vienotie klientu apkalpošanas centri, kuros iedzīvotāji vienkopus var pieteikt atsevišķus pieprasītākos valsts pakalpojumus un visus pašvaldības pakalpojumus. Līdz 2023. gadam plānots paplašināt VPVKAC ģeogrāfisko pieejamību līdz 592 punktiem. Plānots arī paplašināt VPVKAC pakalpojumu grozu – šobrīd VPVKAC apkalpo 13 iestādes, atbalstot 97 pakalpojumu pieteikšanu.