Ilūkstes Raiņa vidusskolas 5. – 9.klašu skolēniem programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros tika piedāvāta iespēja piedalīties SIA „SKOLENIEM.LV” digitālajā nodarbībā “Bungu bunkurs”, kurā mūziķis Rūdolfs Dankfelds centās uzsvērt, ka latviešu komponistu skaņdarbos tiek izmantoti sitamie instrumenti, kas ietilpst bungu komplektā: trijstūris, tamburīns, marakasi, timpāni un daži citi eksotiski instrumenti.
Tika piedāvāta iespēja mūzikas stundās apgūto mācību vielu par latviešu komponistu – J.Vītola, A.Jurjāna, I.Kalniņa – skaņdarbos izmantotajiem instrumentiem papildināt ar priekšstatiem par jauno latviešu komponistu veikumu, kuri izmanto bungu komplektu savdabīgos veidos, piesaistot neparastus instrumentus un izmēģinot eksperimentālus paņēmienus instrumentu spēlē.
Skolēniem patika pašu bungu skanējums, ritms, kas rada ķermeniskas vibrācijas. Daži skolēni šūpojās līdzi ritmam, izdarot vieglas ritmiskas kustības un izjūtot mūzikas maģiju.
Visinteresantākais pēc skolēnu domām bija tas, ka mūziķis Rūdolfs Dankfelds aicināja jauniešus darboties līdzi – izspēlēt ritmu kopā ar viņu. Mūziķis uzdeva ritmu jauniešiem, bet pats veica ritma improvizāciju uz bungām. Iepriecināja tas, ka jaunieši varēja izturēt tempu un ritma zīmējumu, par ko viņi paši izjuta gandarījumu.
Neparasti skolēniem likās arī tas, ka pirmās bungas tika izgatavotas no aligatora ādas. Daži bija pat izbrīnīti, ka bungas ir tik ļoti sens instruments un ka 20.gs. 20. gados daudzi instrumentālisti darbojās pie mēmā kino skaņu veidošanas. Pārsteigumu izsauca arī fakts par gonga izmantošanu senos laikos, kas pavēstīja par augstdzimušu personu ierašanos.
Pēc nodarbības skolēni aizpildīja darba lapas, kurās izvērtēja iegūtās zināšanas, atzīstot, ka agrāk nebija tik pārliecināti par ritma dominējošo nozīmi mūzikā un par bungu komplekta daudzveidīgajām izmantošanas iespējām.
Paldies par programmas “Latvijas skolas soma” sagādāto iespēju tik novatoriski apgūt mācību vielu mūzikā.
Skolotājas: Anita Meikšāne un Zinaīda Ķedere.